جذب سه برابری اعتبار استانی از منابع ملی در اردبیل

به گزارش وبلاگ خبری، خبرنگاران/اردبیل دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: در سال های اخیر و با پیگیری استاندار و مسئولان استانی سه برابر سهم سالانه اعتبار از ردیف ملی اعتبار جذب استان اردبیل شده است.

جذب سه برابری اعتبار استانی از منابع ملی در اردبیل

داود شایقی امروز 17 بهمن در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نمین با ارائه گزارشی از بودجه استان اردبیل اظهار کرد: تنها شاخص توزیع اعتبارات در کشور جمعیت است که در استان اردبیل این توزیع اعتبارات بر مبنای 17 شاخص که یکی از آنها جمعیت است، انجام می گردد.

وی با بیان اینکه 1.5 درصد جمعیت کشور در استان اردبیل ساکن هستند، اظهار داشت: از لحاظ سرانه جمعیتی رتبه استان در کشور 23 است و سالانه 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار برای استان اردبیل در نظر گرفته می گردد که با تخصیص 50 تا 60 درصد این منابع جذب دستگاه های اجرایی می گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در کنار جذب سالانه اعتبارات استان و توزیع آن در شهرستان های مختلف در این سه سال سه برابر سهم بودجه ای استان از ردیف ملی منابع جذب کردیم.

شایقی توضیح داد: از محل سفر رئیس جمهور دو سفر نوبخت و مدیران عامل بانک ها به مبلغ دو هزار و 400 میلیارد تومان منابع به استان تزریق شده که از ردیف اعتبارات متفرقه بودجه و مشارکت بانک های عامل بوده است.

وی اعلام کرد: با احتساب این ارقام پیش بینی شده در راستا توسعه استان صندلی ما تا چهارم کشوری در جذب اعتبارات ملی ارتقا یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در طول 13 سال گذشته برای راه آهن اردبیل 450 میلیارد تومان اختصاص یافته بود که در سه سال گذشته بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافته و یا در سال آینده تامین خواهد شد.

شایقی به ریل گذاری 80 تا 100 کیلومتر راستا راه آهن اردبیل اشاره و اظهار کرد: تا سرانجام سال 99 قرار است خط ریلی اردبیل افتتاح گردد.

وی چهاربانده شدن راه ها و ردیف دار شدن همه راه های استان در بهره مندی از منابع ملی را یادآور شد و اعلام کرد: سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در استان احداث خواهد شد که 400 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل اضافه نمود: در شهرستان نمین نیز احداث تونل دوم نمین - آستارا و چهارخطه کردن این راستا جزو اولویت هاست و در کنار آن در سایر بخش های بهداشت و درمان، کشاورزی، تکمیل سدها، منابع دو هزار و 400 میلیارد تومانی ملی هزینه خواهد شد تا در کنار سرمایه گذاری بخش خصوصی کارها به انجام برسد.

سند توسعه شهرستان ها تا سرانجام سال نهایی می گردد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: سند توسعه شهرستان های استان اردبیل تا سرانجام سال جاری نهایی شده و برای اجرا به فرمانداری ها ابلاغ خواهد شد.

شایقی اظهار کرد: با تهیه این سند اولویت توسعه شهرستان ها در بخش های مختلف تعیین شده و گامی عملی از سال آینده در اجرای پروژه ها برداشته خواهد شد.

وی در خصوص تصویب نهایی برنامه آمایش استان اردبیل اظهار داشت: تا سرانجام اسفندماه برنامه آمایش استان به تصویب نهایی خواهد رسید تا از سال آینده براساس سند آمایش طرح های توسعه ای و زیرساختی اجرایی گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: با این برنامه ها انتظار می رود سال آینده افق روشن و شفافی در توسعه پایدار استان ترسیم شده و با کوشش مضاعف مسئولان و مدیران کارهای شایسته ای به انجام برسد.

شایقی به برگزاری 24 جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها اشاره نمود و اضافه نمود: با تاکید استاندار اردبیل و از سال گذشته جلسات اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان ها در حال برگزاری است تا مصوبات آن شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی محور توسعه شهرستان نمین را صنعتی - گردشگری دانست و اعلام کرد: استقرار دو شهرک صنعتی آرتاپان و آرتاانرژی و وجود منطقه ویژه مالی و منطقه نمونه گردشگری فندقلو حکایت از رویکرد صنعتی و گردشگری در این شهرستان است.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه داد: در سالجاری 7 میلیارد تومان از اعتبارات استان به پروژه های زیرساختی در بخش صنعت و گردشگری نمین اختصاص یافته که به اندازه نصف اعتبارات سالانه این شهرستان است.

شایقی با بیان اینکه 90 درصد مصوبات جلسه قبل ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان نمین عملیاتی شده است، توضیح داد: در سایه برگزاری مستمر این جلسات مصوبات در همه شهرستان ها تا 90 درصد عملیاتی شده و به جامانده مصوبات نیز تا سرانجام سال جاری شکل اجرایی به خود می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جذب سه برابری اعتبار استانی از منابع ملی در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب سه برابری اعتبار استانی از منابع ملی در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید