رحمانی فضلی: سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد

به گزارش وبلاگ خبری، وزیر کشور از تصویب سند راهبردی مدیریت بحران خبر داد و گفت: این سند را برای تصویب نهایی و اجرا به شورای عالی ارجاع می دهیم.

رحمانی فضلی: سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد

به گزارش وبلاگ خبری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی مدیریت بحران که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع وبلاگ خبری طی سخنانی درباره مصوبات این جلسه گفت: طبق قانون جدید باید سند راهبردی مدیریت بحران تدوین شده و به تصویب شورای عالی مدیریت بحران برسد.

وی افزود: حدود 20 مورد آیین نامه و برنامه های اقدام داریم که برای همه حوادث و همه موارد سانحه طبیعی و غیر طبیعی باید این برنامه ها دیده شود که شامل فرآیندها، منابع و تجهیزات است.

وزیر کشور گفت: به لطف خدا امروز با تلاش دوستان ما در ستاد مدیریت بحران و پژوهشکده سوانح طبیعی و همکاری دانشگاه ها، سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد و ما این سند را برای تصویب نهایی و اجرا به شورای عالی ارجاع می دهیم. امروز مجموعه برنامه ها و اقدامات توضیح داده شد و برنامه ها را نیز برای تصویب عنوان خواهیم کرد.

رحمانی فضلی به کلانشهر تهران اشاره و بیان کرد: همچنین شرایط ویژه و مدیریت بحران در کلانشهر تهران عنوان شد و قرار شد وزیر کشور که فقط در تهران به عنوان مسئول مدیریت بحران شهر است، با دادن جانشینی و مشخص وظایف و مأموریت ها به شهردار تهران این موضوع حل و فصل شود.

وی در توضیح سند راهبردی مدیریت بحران گفت: این سند پنج هدف عمده دارد که ناظر بر قانون، نیازها و مشکلاتی است که تا به امروز با آن روبرو بودیم و جای این سند در کشور خالی بود. در زیر مجموعه هر هدف، سه راهبرد تعریف شده و در زیر مجموعه این راهبردها نیز مجموعه اقداماتی که باید انجام شود. کمیته هایی نیز تعریف شده که از مهمترین کمیته ها، کمیته تبلیغات، آموزش و اطلاع رسانی است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: تلاش ما در این سند بوده که بتوانیم با پیش بینی، پیشگیری و آمادگی لازم برای کاهش خطر، مدیریت بحران را قبل از واقعه انجام دهیم ؛ البته به جز مواردی مانند زلزله که درباره زلزله هم می توان بر روی کاهش خسارت ها برنامه ریزی کرد. بنابراین آموزش در رویکرد پیش بینی، پیشگیری و کاهش خطر، نقش مهمی دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "رحمانی فضلی: سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحمانی فضلی: سند راهبردی مدیریت بحران تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید