طرح های فصلی به کسب و کار کتاب فروشان رونق داده است

به گزارش وبلاگ خبری، مجتبی طالقانی، مدیر کتابفروشی سیمای دانش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به بهترین زمان برگزاری طرح های فصلی خرید کتاب گفت: این طرح ها برای هر کتابفروش متفاوت است؛ به عنوان مثال برای کتاب فروشان کتاب های دانشگاهی، برگزاری طرح های حمایتی همزمان با آغاز هر ترم تحصیلی مثل مهر یا بهمن ماه بهترین زمان است.

طرح های فصلی به کسب و کار کتاب فروشان رونق داده است

وی اضافه نمود: استقابل مردم از عوامل موثر در تاثیر گذاری طرح برای کتاب فروشان است بنابراین پیشنهاد می کنم، طرح در ابتدای هر ماه که مردم از نقدینگی برخوردار هستند برگزار گردد.

طالقانی با بیان اینکه اطلاع رسانی قبل از اجرای طرح ازجمله موضوعات مهم بر میزان استقبال مردم است بیان کرد: در روزهای نخستین طرح، استقبال چشم گیر نبود و به نظر می رسد، اطلاع رسانی قوی و البته برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در میزان استقبال موثر بود؛ بنابراین بهتر است در دوره های آینده فاصله بین نمایشگاه کتاب و طرح های فصلی بیشتر باشد تا اثرگذاری قوی تری داشته باشد.

وی همچنین درباره میزان تخفیف 25 درصدی طرح زمستانه کتاب شرح داد: از نظر کتابفروشان این میزان تخفیف زیاد است اما با توجه به اینکه کسب و کار رونق زیادی ندارد و شاید تخفیف های بالا موجب گردد مردم به کتابفروشی ها بیایند چاره ای نیست.برای کتابفروشان که سرمایه خود را در این راه گذاشته اند این مقدار تخفیف زیاد است و مطلوب نیست.

طالقانی تاکید نمود: به عنوان کتابفروش، تخفیف 15 تا 20 درصدی مطلوب است و به نظرم تخفیف بیشتر مردم را به خرید کتاب با تخفیف های بالا عادت می دهد و نباید این عادت را ایجاد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به کتابفروشان در شرایط اقتصاد آسیب دیده از کرونا گفت: کتابفروشان عموما طی سال های قبل از طرح های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محروم بودند اما خوشبختانه چند دوره است که به کسب و کار آن ها اهمیت داده می گردد و اجرای طرح های فصلی توانسته به فعالیت آ ن ها رونق بدهد زیرا زمانی که کتابفروشان خوب بفروشند همه حلقه های این زنجیره نیز منتفع می شوند.

طالقانی یادآور شد: طی یک سال اخیر با شیوع بیماری کرونا آسیب نیمه تعطیل شدن دانشگاه ها، مسائل و مسایل مالی دست به دست هم داده است تا مردم کمتر به کتاب و کتابخوانی توجه نمایند اما هنوز امیدواریم این شرایط بهبود و کسب و کار کتابفروشان در قالب طرح های حمایتی ارتقا پیدا کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح های فصلی به کسب و کار کتاب فروشان رونق داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های فصلی به کسب و کار کتاب فروشان رونق داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید