طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک به سبک قنادی

به گزارش وبلاگ خبری، کیک اسفنجی را همواره نمی توان با پودر قند یا میوه خرد شده برای پذیرایی از میهمان ها تزئین کرد پس گاهی باید روش دیگری را جایگزین کرد. گاهی سس شکلاتی آسان ترین راهی است که به فکر افراد می رسد، طرز تهیه سس شکلاتی را در کتاب کاله می توانید بخوانید. با دانستن طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک می توانید کیک های شکلاتی خود را به سبک قنادی تزئین کنید. در کتاب کاله طرز تهیه کیک دو رنگ شکلاتی و ساده و طرز تهیه کیک شکلاتی به خوبی آورده شده است.

طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک به سبک قنادی

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

  • کره یک دوم فنجان
  • شکلات تلخ و شیرین خرد شده 226 گرم
  • شربت ذرت دو قاشق چای خوری

طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک

1. کره و شکلات را آب کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک باید قابلمه کوچکی از آب را جوش بیاورید و کاسه شیشه ای مناسبی روی آن قرار دهید. در ادامه شکلات ها و کره های تکه شده را داخل کاسه بریزید تا با حرارت قابلمه به روش بن ماری آب شوند. از خشک بودن کاسه و عدم وارد شدن آب به آن اطمینان حاصل کنید. در این مدت کره و شکلات را مدام هم بزنید تا یک دست و مخلوط شوند. شما در این مرحله جدا از شکلات های تخته ای کاکائویی و سفید، از شکلات های چیپسی هم می توانید بهره ببرید.

2. شربت ذرت را اضافه کنید

در ادامه طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک بعد از آب شدن مواد، ظرف را از روی حرارت بر دارید و شربت ذرت را به آن اضافه کنید و با هم زن برای پنج دقیقه بزنید تا خوب صاف و براق گردد. از این سس برای روی کیک های اسفنجی عصرانه و کاپ های خیس شکلاتی می توانید بهره ببرید. طرز تهیه کیک اسفنجی عصرانه و طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خیس را در کتاب کاله می توانید بخوانید.

با ریختن سس شکلاتی روی کیک های اسفنجی علاوه بر زیبایی، طعم آن را هم فوق العاده می کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه بهتر سس شکلاتی براق برای روی کیک

طرز تهیه سس شکلاتی به سبک قنادی ها آسان است تا جایی که هر فردی برای تزئین روی کیک خود می تواند آن را آماده کند. با این حال نکاتی را باید درباره آن بدانید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چرا باید از شربت ذرت استفاده کرد؟

شربت ذرت به روان و براق شدن سس شکلاتی تان بسیار یاری می نماید اما در صورت نبود شربت ذرت از دو قاشق چای خوری گلوکز هم می توانید بهره ببرید. هر دوی آن ها به لعاب دار شدن سس تان یاری می نمایند.

تفاوت سس شکلاتی با سیروپ چیست؟

سس شکلاتی و سیروپ هر دو به عنوان چاشنی برای دسرها و کیک ها استفاده می شوند اما سیروپ یک شربت است که به عنوان طعم دهنده برای انواع کیک ها، وافل ها، قهوه های سرد و گرم به کار می رود. از سویی دیگر سس شکلاتی ماده ای غلیظ است که برای طعم دار کردن کیک ها و نوشیدنی های گرم مانند موکا مورد استفاده قرار می گیرد. طرز تهیه موکا را در کتاب کاله بخوانید.

با چه روش دیگری می توان بن ماری کرد؟

مایکروویو یکی دیگر از روش هایی است که برای بن ماری کردن شکلات ها می توان از آن استفاده کرد. یک کاسه مناسب مایکروویو انتخاب نموده و شکلات ها را در آن بریزید. کاسه را به مدت 20 ثانیه با حرارت بالا در دستگاه قرار دهید و در این مدت با یاری یک کاردک پلاستیکی مدام آن را هم بزنید تا نسوزد. بعد از آب شدن شکلات ها کره و شربت ذرت را اضافه کنید و دوباره به هم زدن ادامه بدهید.

سس شکلاتی را کجاها می توان استفاده کرد؟

سس شکلاتی براق برترین طعم دهنده برای روی کیک های اسفنجی، بستنی ها، انواع شیرینی ، کرپ، پنکیک و دونات ها است. این سس علاوه بر مزه، زیبایی بی نظیری هم به کیک یا دسرتان می دهد. طرز تهیه پیراشکی کرم دار و طرز تهیه پنکیک ساده را می توانید در کتاب کاله بخوانید.

سس شکلاتی را تا چند روز می توان نگه داشت؟

سس شکلاتی براق روی کیک تان را در یک ظرف در بسته بریزید و برای یک ماه در یخچال نگه داری کنید. به خاطر داشته باشید که برای استفاده مجدد تنها کافی است آن را چند دقیقه حرارت بدهید و با هر بار هم زدن به غلظت دلخواه برسید.

آیا سس شکلاتی قابل فریز کردن است؟

بله. شما با ریختن سس در یک ظرف در بسته ماه ها می توانید آن را در فریزر قرار دهید. برای استفاده از آن تنها کافی است ظرف را به مدت یک ساعت در دمای اتاق بگذارید تا ذوب گردد. ظرف را 10 ثانیه در مایکروویو گذاشته و هم بزنید تا به قوام دلخواه برسد.

آیا روش های دیگری برای تهیه سس شکلاتی وجود دارد؟

این ماده غلیظ و خوشمزه که در دنیای کیک پزی از آن به عنوان طعم دهنده یاد می گردد با مواد و روش های دیگری هم تهیه می گردد. ناگفته نماند دستور پخت سس شکلاتی براق هم مانند آماده کردن گاناش شکلاتی است. طرز تهیه سس شکلاتی برای روی کیک و طرز تهیه گاناش شکلاتی در کتاب کاله شرح داده شده است.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک به سبک قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس شکلاتی براق برای روی کیک به سبک قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید