طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه و خامه قنادی

به گزارش وبلاگ خبری، شیر برنج یک دسر سنتی ایرانی است که با برنج، شیر، گلاب، شکر و هل درست شده و با پسته خلال شده تزیین می شود. شیر برنج بسیار خوشمزه است و به راحتی درست می شود و می توانید برای بهره مند شدن از فواید شیر برنج آن را هم به صورت گرم، هم سرد سرو کنید. اما اگر دوست دارید شیر برنج تان متفاوت و خوشمزه تر از همیشه باشد، می توانید طرز تهیه شیر برنج با خامه را هم امتحان کنید.

طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه و خامه قنادی

مواد لازم برای تهیه شیر برنج با خامه

  • برنج 2 لیوان
  • شیر 5 لیوان
  • آب 2 لیوان
  • هل به میزان لازم
  • گلاب به میزان لازم
  • خامه 3-4

طرز تهیه شیر برنج با خامه

1. پخت برنج با آب و شیر

برای تهیه شیر برنج، درست مثل طرز تهیه شیر با وانیل باید برنج را حتما از قبل خوب در آب بخیسانید تا نرم شود بعد آن را روی گاز بگذارید تا خوب بپزد. در این مرحله از طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه می توانید در ظرف را ببندید فقط هر از گاهی در را باز کنید و خوب برنج را هم بزنید تا ته نگیرد. وقتی خوب آب بخار و جذب برنج شد، زمان آن رسیده که شیر را اضافه کنید. وقتی شیر را اضافه کردید بگذارید برنج خوب با شیر بپزد و له شود. حواستان باشد که این جا هم باید مدام شیر برنج را هم بزنید.

2. اضافه کردن باقی مواد و خامه

وقتی شیر برنج لعاب انداخت نوبت آن است که برای شیرین شدنش به آن نبات یا عسل یا ترکیب این دو یا حتی شکر اضافه کنید. (البته می توانید هیچ گونه ماده شیرین کننده ای به این شیربرنج اضافه کنید.) در نهایت به ترتیب پودر هل و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. زمانی که شیر برنج تان به قوام لازم در حدی که خیلی سفت نباشد رسید، گاز را خاموش کنید و وقتی کمی خنک شد خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در شیر برنج حل شود.

نکات تکمیلی برای تهیه شیر برنج

شیر برنج به عنوان یک پودینگ خوشمزه درست مثل طرز تهیه فرنی شکلاتی گزینه خوبی برای پذیرایی از مهمانان شماست اما برای آن که شیر برنج شما خوشمزه تر و حرفه ای تر باشد ، بهتر است به نکات زیر هم دقت داشته باشید.

طرز تهیه شیر برنج با خامه قنادی

طرز تهیه شیر برنج با خامه قنادی کاملا شبیه تهیه شیر برنج با خامه صبحانه است فقط دقت داشته باشید که این دو نوع از لحاظ مزه کمی با هم تفاوت دارند.

استفاده از خامه قنادی به جای خامه صبحانه

واقعیت این است که خامه قنادی چربی کمتری از خامه صبحانه دارد و مناسب استفاده در شیرینی و کیک است اما خامه صبحانه را می توانید تقریبا در هر غذایی استفاده کنید. نکته این است که خامه قنادی شیرینی بیشتری دارد بنابراین اگر در شیر برنج از آن استفاده می کنید بهتر است دیگر هیچ گونه شیرین کننده دیگر اضافه نکنید یا بعد از پخت در صورت نیاز به شیر برنج تان خامه بزنید.

برنج مناسب شیر برنج

بهترین برنج برای تهیه شیر برنج، برنج دان ایرانی است. این برنج چون خرد شده راحت تر نرم می شود و شکل بهتری به شیر برنج شما می دهد.

شیرین کننده های مناسب شیر برنج

تهیه شیر برنج با خامه در کل از لحاظ مزه خوب است اما می توانید اگر شیرین تر دوست دارید از شیرین کننده های دیگر مثل شکر، نبات یا حتی عسل و شیره استفاده کنید. طرز تهیه شیر برنج با شکر را قبلا در کتاب کاله مرور کرده بودیم می توانید آن را کامل با جزییات بخوانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه و خامه قنادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیر برنج با خامه صبحانه و خامه قنادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید