قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟

به گزارش وبلاگ خبری، قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا به ترتیب 19 و بیش از 15 هزار دلار است. این خبر را مدیر عامل سایپا به طور رسمی بیان کرد. تیموری اشاره نمود که نفوذ برخی کمپانی های خارجی در برخی از ارکان ها بسیار زیاد است. بطوریکه هر روز شرکت های داخلی زمینگیرتر می شوند تا وارد اقتصاد جهانی نشوند.

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟

بیت ران - محمد علی تیموری اظهار کرد: یک ساله قبل فراوری سایپا به روزانه 1050 دستگاه رسیده بود. 92 درصد آنها هم ناقص بود و به پارکینگ می رفت. یعنی 87 هزار خودروی ناقص با میانه یک سال و نیم کف پارکینگ بود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد مسائل کیفیت و نقدینگی هم بودیم. 17 هزار میلیارد تومان پول کف پارکینگ ها بود.

تیموری معتقد است که راهی جز اقتصاد مقاومتی وجود ندارد. او گفت: باید هزینه های خرید را کاهش دهیم. به همین دلیل سایپا سال قبل 2500 میلیارد تومان، بدون تغییر منبع کاهش خرید داشت. اقتصاد دنیا رقابتی است و می توان با افزایش کیفیت، [کالایی را به] قیمت کمتر خرید.

شاهین مُرده بود!

این مقام مسئول با اشاره به مسئله کیفیت نیز گفت: خودرویی مثل شاهین که روی پلتفرم یاریس به وسیله یک شرکت خارجی با هزینه سایپا طراحی شد، تبدیل به خودرویی که مرده در داخل عرضه می کردیم. اما امروز شاهین از مُردگی عایدی، استقبال عمومی از آن بیشتر شد و مردم به خاطر بی کیفیتی به نمایندگی ها مراجعه نمی نمایند.

مدیرعامل سایپا بیان نمود که فراوری روزانه سایپا به 2/222 دستگاه رسید. او با اشاره به تهدیدات خارجی و موانع داخلی فراوری، توضیح داد: نفوذ بعضی کمپانی های خارجی در بعضی ارکان ها به قدری زیاد است که هر روز شرکت های داخلی را زمینگیر می نمایند تا وارد اقتصاد دنیای نشوند.

به بیان این مقام مسئول در حال حاضر هر دستگاه خودروی شاهین 11 هزار دلار درب کارخانه به روسیه فروخته می گردد. این خودرو در بازار روسیه نیز به بهای 19 هزار دلار به دست مشتریان می رسد.

بعلاوه خودرو کوئیک به ونزوئلا 7/000 دلار درب کارخانه فروخته می گردد. 3000 دلار به خاطر حمل و نقل و 4000 دلار هم از سوی گمرک دولت ونزوئلا برای این خودرو دریافت می گردد. در نهایت کوئیک به قیمت 15 هزار و 200 دلار در بازار ونزوئلا عرضه می گردد.

وی اضافه کرد: پس به راحتی می توانیم این خودروها را در بازارهای دنیا عرضه کنیم. به دلار هم پول می گیریم. بعد از 9 سال کمپانی را هم در ونزوئلا راه اندازی و برای صادرات 200 هزار دستگاه خودرو به این کشور قرارداد بستیم.

پژو 207 دستی پاناروما به همراه 5 محصول ایران خودرو، دیگر فراوری نمی شوند

ب ام و XM در کوشش برای رکوردشکنی پیست Pikes Peak ناکام ماند

تویوتا C-HR نو با 223 اسب بخار قدرت معرفی گردید / آنالیز خودرو خاص تویوتا

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور به تهران رسید / آنالیز فیس لیفت جک S5

قیمت کارخانه محصولات سایپا ویژه تیر 1402 اعلام شد

فهرست آپشن های اجباری اعلام شد / 7 آپشن نو برای خودروهای ایرانی

منبع: بیت ران

به "قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید