چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم؟

به گزارش وبلاگ خبری، چنانچه غذای شما ته بگیرد و بسوزد می توانید از ترفندهای آشپزی در کوتاه ترین زمان برای از بین بردن بو و گرفتن طعم سوختگی آن بهره ببرید.

چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم؟

اگر قرار است مهمان داشته باشید یا قصد دارید یک غذای سریع آماده کنید و غذای شما بسوزد، بوی بد سوختگی آن، روز شما را خراب خواهد نمود و تا ساعت ها باید کوشش کنید آن بو را از بین ببرید. این در حالی است که خود غذا هم دیگر قابل استفاده نخواهد بود. با وبلاگ خبری همراه باشید تا رفع بوی بد سوختگی غذا از خانه را یاد بگیرید.

رفع بوی سوختگی برنج

روش اول

یکی از روش ها برای رفع کردن بوی سوختگی برنج، این است که تکه هایی از پیاز را داخل برنج بگذارید. برای این کار پیازی را به صورت لایه ای برش دهید و در بین برنج پخته شده خود قرار دهید. بعد از چند دقیقه پیاز، بوی سوختگی برنج را به خود می گیرد و دیگر برنج بوی بدی نخواهد داشت.

روش دوم

برخی وقت ها هم استفاده از نان می تواند بوی سوختگی برنج را بگیرد. برای این کار می توانید بر روی برنج خود تکه نانی قرار دهید و آن را تا زمان کشیدن برنج در ظرف، برندارید. این تکه نان بوی سوختگی برنج را به خود می گیرد.

روش سوم

پنبه ای را آغشته به آبلیمو نموده داخل دستمال کاغذی پیچیده و به مدت چند دقیقه داخل قابلمه بگذارید. بوی سوختگی رفع خواهد شد.

روش چهارم

استفاده از حبه قند داخل برنج گرچه مرسوم نیست، اما می تواند مفید باشد. به محض اینکه بوی سوختگی برنج آمد، سریع در قابلمه را بردارید و آنگاه چند حبه قند لابه لای برنج ها بگذارید. حبه قندها می توانند پس از چند دقیقه بوی سوختگی را به خود جذب نمایند.

رفع بوی بد سوختگی غذا (خورشت ها)

روش اول

برخی وقت ها امکان دارد زیر شعلهٔ گاز بالا باشد و خورشت ته بگیرد و بوی سوختگی بدهد. در این هنگام بهتر است خورشت را هم نزنید و آبی به آن اضافه نکنید. فقط آن را به ظرف دیگری بریزید.

سپس در ظرف یک تکه پیاز بیندازید و روی خورشت قدری آب جوش بریزید و ظرف را چند دقیقه روی شعله قرار دهید تا طعم و بوی سوختگی به طور کامل از بین برود. در آخر پیاز را از ظرف درآورید.

روش دوم

قدری آب و روغن و نمک را مخلوط نموده و به خورشت اضافه کنید. آنگاه قدری آبلیمو به آن اضافه کنید و یک سیب زمینی را 4 قسمت کنید و داخل آن بریزید و در زمان کشیدن خورشت، سیب زمینی را از آن جدا کنید.

روش سوم

درون ظرف میزانی شکر بریزید چون شکر طعم سوختگی را از بین می برد، ولی مواظب باشید شکر را تا میزان ای بریزید که غذا طعم شیرین به خود نگیرد.

رفع کردن بوی سوختگی گوشت

اگر موقع آشپزی گوشت غذا سوخت، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنید و آب آن را بگیرید، آنگاه گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن شرایط بماند. سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

رفع بوی سوختگی شیر

اگر شیر بوی سوختگی گرفت و کف ظرف سیاه شد نخست ظرف شیر را درون کاسه ای از آب سرد بگذارید و سپس 1/8 قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید.

رفع بوی سوختگی سوپ

برای رفع بوی بد سوختگی غذا از خانه مانند انواع سوپ حتما قابلمه آن را عوض کنید و یک عدد سیب زمینی برش خورده به آن اضافه کنید و با قدری آبلیمو آن را مزه دار کنید.

رفع بوی سوختگی مربا

اگر پس از تهیه مربا متوجه طعم سوختگی در آن شدید، مربا را دوباره روی حرارت بگذارید و با قدری وانیل و میزان خیلی کم آبلیمو آن را مزه دار کنید. به هیچ عنوان به مربا آب اضافه نکنید چون کپک می زند.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ترفندهای آشپزی بیشتر راهکارهایی برای رفع تلخی خورشت قیمه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه بوی سوختگی غذا را از بین ببریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید