خبرنگاران کنتورخوان ها تا اردیبهشت سال آینده بە منازل مردم مراجعە نمی کنند

به گزارش وبلاگ خبری، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان گفت: برای رفاه حال مردم استان، کنتورخوان های شرکت های خدمات رسان (آب، برق و گاز) تا اردیبهشت سال آیندە بە درب منازل مردم برای قرائت کنتور و محاسبه میزان مصرف مراجعە نمی کنند.

خبرنگاران کنتورخوان ها تا اردیبهشت سال آینده بە منازل مردم مراجعە نمی کنند

محمد فلاحی روز پنجشنبه گفت: در پی درخواست مردم و برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و سلامت روانی مردم، طبق هماهنگی های انجام شده با دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز، کنتور خوان ها تا اردیبهشت ماه سال آینده به درب منازل مردم مراجعه نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم برای نحوه پرداخت قبوض خود نگرانی نداشته باشند، اضافه نمود: میزان مصرف و نحوه پرداخت قبوض یا به صورت تلفنی اعلام و یا به صورت علی الحساب محاسبه می شود و به اطلاع مشترک از طریق پیامک خواهد رسید.

پیش از این نیز شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت که مشترکان بدهکار خوش حسابی که بر اثر بیماری کرونا و طی یک ماه اخیر دچار مشکل اقتصادی شده و از پرداخت صورتحساب مصرفی ناتوان هستند، تا پایان اردیبهشت مهلت دارند نسبت به این کار اقدام کنند.

کرونا با نام رسمی کووید 19 از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز دربیش از 120 کشور جهان در تمام قاره ها را تحت تاثیر قرار داده و 119 هزار نفر را مبتلا کرده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد و هم اکنون پس از 22 روز تعداد مبتلایان در کشور به 9 هزار نفر افزایش یافته است که تا به امروز 2 هزار و 959 بیمار بهبود یافته و ترخیص شده اند و 354 نیز جان خود را از دست داده اند.

در این مدت تعداد کل مراجعین به بیمارستان های کردستان نیز 394 نفر بود که 87 نفر از آنان بستری هستند و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 84 نفر از این افراد به بیماری کووید 19 مثبت است.

افراد مبتلا در بیمارستان های این استان بستری هستند که شامل 33 نفر در سقز، 17 نفر در بانه، 11 نفر در سنندج، 9 نفر در قروه، چهار نفر در کامیاران، سه نفر در دیواندره، 2 نفر در بیجار، 2 نفر در مریوان، 2 نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد است.

تا به امروز 6 بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد پنج بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کنتورخوان ها تا اردیبهشت سال آینده بە منازل مردم مراجعە نمی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنتورخوان ها تا اردیبهشت سال آینده بە منازل مردم مراجعە نمی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید