سامانه ایرانی معرفی دستاوردهای محققان رونمایی شد

به گزارش وبلاگ خبری، طی مراسمی با حضور جمعی از معاونین و مدیران بنیاد مستضعفان از سامانه ساخت ایران، پلتفرم حمایت از محصولات ساخت داخل در گروه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی رونمایی شد.

سامانه ایرانی معرفی دستاوردهای محققان رونمایی شد

در این مراسم سید محمد اتابک معاون مالی و محمد پیرعلی معاون برنامه ریزی و امور مجامع بنیاد مستضعفان، علی خطیبی مدیرعامل موسسه دانشمند و جمعی از مدیران تحقیق و توسعه بنیاد مستضعفان حضور داشتند.

این سامانه به اسم پلتفرم حمایت از فراوری ایرانی در گروه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با هدف تجمیع و تقاطع داده حوزه تحقیق و توسعه و توانمندی های شرکت های زیر مجموعه بنیاد به وسیله موسسه دانشمند طراحی و توسعه داده شده است.

بعلاوه این سامانه به اسمی نمایشگاهی مجازی و به زبان های مختلف بین المللی توانمندی ها، احتیاجها و تجارب صنعتی و دانش بنیان صنایع بنیاد را قابل ارائه خواهد نمود.

در واقع به واسطه این سامانه بانک اطلاعاتی قوی برای مستندسازی توانمندی ها ایجاد شده که در فاز نخست به صورت آزمایشی با قابلیت دسترسی داخلی برای شرکت های بنیاد مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی در دسترس عموم فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت.

علی خطیبی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی حوزه تحقیق و توسعه کشور که در گروه شرکت های بنیاد مستضعفان هم شاهد آن هستیم، عدم اطلاع بخش های مختلف از توانمندی ها و تجربه های دانش بنیان یکدیگر است، ادامه داد: شناسایی توانمندی ها، ارائه احتیاجها و اتصال این توانمندی ها و احتیاجهای صنعتی و فناورانه به یکدیگر و از سویی دیگر ارائه بانک اطلاعاتی جامع از سوابق فعالیت های دانش بنیانی شرکت ها از جمله اهداف سامانه ساخت ایران است.

پیرعلی معاون برنامه ریزی بنیاد هم با اشاره به تاکیدات مکرر ریاست بنیاد مستضعفان بر حمایت همه جانبه از طرح های تحقیق و توسعه ای در گروه بنیاد، از رشد قابل توجه فعالیت های دانش بنیان بنیاد مستضعفان با موضوع موسسه دانشمند در یکسال گذشته خبرداده و توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیق و توسعه ای در گروه بنیاد مستضعفان را ارزشمند توصیف کرد.

در بخش دیگری از این مراسم سید محمد اتابک معاون مالی بنیاد مستضعفان با بیان خلاء انتقال تجارب صنعتی به اسم احتیاج اصلی شکل گیری پلت فرم ساخت ایران، تشریح کرد: بسیاری از تجهیزات و پروژه هایی که ما در دهه هایی ایجاد کردیم در دهه های بعدی به فراموشی سپرده شد، اگر بتوانیم در بنیاد با این حجم از فعالیت های صنعتی وخدماتی پلتفرم ثابتی که مستندات پروژه ها و روش های ساخت را در بر بگیرد ایجاد کنیم جلوی هدر رفت بسیاری از هزینه ها گرفته می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سامانه ایرانی معرفی دستاوردهای محققان رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه ایرانی معرفی دستاوردهای محققان رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید