مهدی سنایی در انتها ماموریتش در اینستاگرام چه نوشت؟

به گزارش وبلاگ خبری، مهدی سنایی سفیر ایران در مسکو در انتها ماموریت 6 ساله در روسیه در صفحه اینستاگرامش با اشاره به اقدامات اجرا شده در این دوران، نوشت: روابط مالی 2 کشور همانند ارتباطات مردمی طرفین، ظرفیت های تحقق نیافته بسیاری دارد.

مهدی سنایی در انتها ماموریتش در اینستاگرام چه نوشت؟

به گزارش گروه سیاست خارجی وبلاگ خبری، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در انتها ماموریتش در صفحه اینستاگرامش نوشت: دوستان عزیز سلام! دوره خدمتم به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه به سر رسید. در اینجا می خواهم از همه شما دوستانم در فضای مجازی که در این مدت با تشویق ها، پیغام ها و پیشنهاد های جالب مرا همراهی کردید سپاسگزاری کنم. تاثیر و نقش فضای مجازی چنان بسیار است که مرزبندی آن با دنیای حقیقی امکانپذیر نیست و صمیمانه عرض می کنم که بسیاری از کامنت ها و پیغام های شما برایم الهام بخش بود و ایده های تازه ای در کارم مطرح می کرد و بابت آن و همچنین همه انرژی مثبتی که می دادید از شما متشکرم.

با ایرانیان عزیز مقیم روسیه، دانشجویان، تجار، پزشکان و سایر عزیزان، در تمام مدت ارتباط صمیمی داشته ام و در کنار هم بوده ایم که بابت این همراهی از آنان ممنونم.

در طول شش سال گذشته با وجود سختی ها، با اهتمام، جدیت و هماهنگی که به کار گرفته شد، خوشبختانه روابط ایران عزیزمان با همسایه مهم شمالی هم از جهت کمی و هم کیفی تحولات مثبت بسیاری را شاهد بود.

این واقعیت بارها از زبان مقامات دو کشور و همچنین تحلیلگران بین المللی بیان شده است.

سطح تعاملات دو کشور در همه حوزه های سیاسی، امنیتی، منطقه ای، بین المللی، دفاعی، علمی، دانشگاهی، مطالعاتی و فرهنگی ارتقا یافت و برای این منظور ساختارها و دیالوگ های مختلفی شکل داده شد.

در حوزه مالی نیز اسناد پایه و ضروری امضا، مجوز صادرات سه گانه محصولات لبنی، دامی و آبزیان گرفته و این محصولات ایرانی وارد بازار روسیه شد. تعرفه ها برای اقلام اصلی کاهش یافت و در نتیجه آن صادرات ایران به روسیه طی چند سال چند برابر شد.

همچنان که اخیرا وزیر روس و رئیس کمیسیون مشترک مالی اظهار داشت چندین پروژه بزرگ در حوزه انرژی اتمی، حرارتی، نفت و راه آهن از سوی روسیه در ایران شروع شد.

روابط مالی دو کشور همانند ارتباطات مردمی طرفین، ظرفیت های تحقق نیافته بسیاری دارد و امیدوارم با زمینه هایی که فراهم شده و با پیوستن ایران به اتحادیه مالی اوراسیا که اخیرا اجرایی شد بخش تجاری و مالی دو کشور بتواند از این ظرفیت ها بهره بگیرد.

برای بنده به عنوان یک خدمتگزار در این راستا مهم تر از هر چیز تامین منافع ملی و تحقق اهداف کشور و مردم شریفمان بوده و تمام توانم را در این راستا به کار گرفته ام.

خداوند سبحان را شکرگزارم که این توفیق را برایم فراهم کرد و برای همه شما و میهن عزیزمان ایران سربلندی آرزو می کنم.

ارادتمند شما

مهدی سنایی

به گزارش فارس، مهدی سنایی از آبان ماه 1392 به این سمت منصوب و انتها آذر ماه نیز ماموریتش در مسکو پایان یافت. کاظم جلالی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به جای سنایی عهده دار سفارت ایران در مسکو شد و امروز (یکشنبه) و پیش از عزیمت به محل ماموریت با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ملاقات و خداحافظی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "مهدی سنایی در انتها ماموریتش در اینستاگرام چه نوشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی سنایی در انتها ماموریتش در اینستاگرام چه نوشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید