چطور مگس های میوه را از خانه بیرون کنیم؟

به گزارش وبلاگ خبری، هیچ چیز بدتر از یک مشت مگس میوه (یا همان مگس سرکه) مزاحم بر روی یک ظرف میوه نیست. اگر یک روز میوه ها را بیرون از یخچال نگه دارید، سر و کله این مگس های کوچک پیدا می گردد. اما چطور با این حشرات موذی مبارزه کنیم و آنها را از خانه بیرون بیاندازیم؟

چطور مگس های میوه را از خانه بیرون کنیم؟

برای این مگس ها تله درست کنید

می توانید برای این مگس ها تله درست کنید.

1- از یک میوه گندیده بهره ببرید. این مگس های کوچک تا زمانی که میوه گندیده نشده باشد به سراغ آن نمی آیند. می توان از همین قضیه برای به دام انداختن آنها استفاده کرد. یک میوه گندید را درون کاسه ای بگذارید و روی کاسه را با پلاستیک شفاف بپوشانید. با استفاده از خلال دندان درون پلاستیک چند سوراخ کوچک ایجاد کنید و کاسه را در نزدیکی محلی که مگس های میوه هستند قرار دهید. مگس ها به درون کاسه می فرایند اما نمی توانند از آن بیرون بیایند.

2- مقداری آب انگور را قربانی کنید! انسان ها تنها موجوداتی نیستند که آب انگور دوست دارند. مگس های میوه هم به این نوشیدنی خوشمزه جذب می شوند. مقداری آب انگور را درون یک بطری، که گردن باریکی داشته باشد، بریزید طوری که 2 تا 3 سانتی متر از کف بطری پر گردد. مگس ها به آب انگوز جذب شده و به درون بطری می فرایند اما به خاطر گردن باریک بطری نمی توانند از آن بیرون بیایند و به درون آب میوه سقوط می نمایند.

3- سرکه سیب را امتحان کنید. سرکه سیب کلا چیز خوبی است! سعی کنید همواره این ماده خوراکی را در خانه داشته باشید. مقداری سرکه سیب را درون فنجانی بریزید و یک قیف پلاستیکی یا کاغذی بر روی فنجان قرار دهید. قیف بیشتر جهت ورودی دهانه فنجان را می بندد. این راه ورودی برای وارد شدن مگس ها باقی می گذراد، اما راه خروج مگس ها کوچکتر می گردد و آنها هم خیلی باهوش نیستند که بتوانند از این راه کوچک خارج شوند! برای تاثیر بیشتری کمی مایع ظرف شویی به سرکه اضافه کنید تا مگس ها مسموم شوند و بمیرند.

4- تله مایع ظرفشویی درست کنید. وقتی مایع ظرفشویی به یک مایع شیرین اضافه گردد، مگس های میوه نمی توانند آن را تشخیص دهند. سپس این مایع ظرفشویی مانند یک ماده شیمیایی سمی آنها را می کشد. مقداری سرکه (هرنوع سرکه ای) را درون شیشه مربا بریزید و به آن شکر اضافه کنید. مقداری مایع ظرفشویی به این مخلوط اضافه کنید. در درب ظرف به یاری میخ و چکش چند سوراخ درست کنید. حالا درب شیشه را ببندید. مگس ها به این مایع جذب می شوند و مایع ظرفشویی درون آن، آنها را می کشد.

5- از یک بطری سودا بهره ببرید. یک بطری سودا تهیه کنید. حدود 2 الی 3 سانتی متر از مایع درون بطری را نگه دارید و بقیه آن را خالی کنید. با استفاده از میخ و چکش سوراخی درون درب پلاستیکی آن درست کنید. درب را بر روی بطری ببندید و شاهد مرگ مگس های میوه باشید!

6- از مخمر بهره ببرید. ممکن است به نظرتان عجیب آید اما معجونی از مخمر می تواند مگس های سرکه را به دام اندازد و بکشد. نصف یک لیوان را پر از آب گرم کنید و 1 قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید، مقداری مخمر فعال هم به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید (آماده حباب ها باشید!) و سپس روی لیوان را با پلاستیک بپوشانید. تعدادی سوراخ روی پلاستیک ایجاد کنید تا مگس ها بتوانند وارد لیوان شوند. اما سوراخ ها نباید بزرگ باشند و به مگس ها اجازه خروج دهند.

7- نوار حشرات پروازی تهیه کنید. حتما این نوار را در گوشه و کنار شهر، آویزان به درختان، دیده اید. این نوارهای چسبناک مگس های میوه را جذب می نمایند و سپس این مگس ها به آنها می چسبند و در نهایت می میرند. چند عدد از این نوارها را تهیه کنید و آنها در جاهایی که مگس های میوه بیشتر حضور دارند، بچسبانید.

مگس های میوه را از خانه دور نگه دارید

  • چیزهایی که باعث جذبه این حشرات می شوند را از خانه دور کنید. مثلا هر روز آشغال ها را بیرون بیاندازید، میوه ها را در یخچال نگه دارید، ظرف های کثیف را بشویید و غیره.
  • تخم هاشان را بکشید. اگر تعداد مگس ها سرکه در خانه تان زیاد شده اند، احتمالا در جایی از خانه تان تخم گذاری می نمایند. این مگس های مکان های مرطوب را برای تخم گذاری دوست دارند، مکان های مثل راه آب سینک آشپزخانه، راه آب حمام و جاهایی از این قبیل. با ریختن مواد ضدعفونی نماینده یا حشره کش به درون راه آب های خانه، تخم های آنها را بکشید.
  • چند گلدان ریحان در خانه بکارید، این گیاه مگس های میوه را فراری می دهد.
  • مقداری چوب تنه درخت سدر به درون خانه بیاورید، بوی این چوب ها مگس های میوه را فراری می دهد.
منبع: فوت و فن / wikihow.life

به "چطور مگس های میوه را از خانه بیرون کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور مگس های میوه را از خانه بیرون کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید