200 بیمارستان مبتلایان کرونا را پذیرش می نمایند ، مراجعه دیرهنگام باعث فوت بیمار می گردد

به گزارش وبلاگ خبری، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایل افزایش فوتی های کرونا مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز در مانی است.

200 بیمارستان مبتلایان کرونا را پذیرش می نمایند ، مراجعه دیرهنگام باعث فوت بیمار می گردد

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ خبری، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه جلسه کمیته مشورتی مبارزه با بیماری کرونا در جمع وبلاگ خبری با بیان اینکهکرونا اقتصاد بعضی کشور ها را متلاشی نموده و تورسیم سلامت در درنیا دستخوش تغییرات جدی شده است گفت: اقتصاد کشور، راه و ترابری و حوزه های علوم و خدمات باید از کرونا درس بگیرند و در نحوه خدمات و فعالیت خود بازنگری نمایند.

جان بابایی درباره جداسازی بیماران کرونا از غیر کرونا گفت: بیمارستان کرونایی و غیر کرونایی صفر تا صد ندارد، در هر شهرستانی بعضی بیمارستان ها فقط بیمار کرونا میگیرند، ما به سایر بیمارستان ها اعلام کردیم که حتما بخش کرونایی داشته باشند در مجموع همه بیمارستان های مکلف به پذیرش بیماران کرونایی هستند و در هر استان دو الی سه بیمارستان به این بیماران خدمت ارائه می دهد، در حال حاضر نزدیک به حدود 200 بیمارستان خدمات کرونا را به صورت خاص ارائه می دهند.

وی اضافه نمود: خوشبختانه در همین مدت بالغ بر 1500 تخت ویژه کرونا اضافه کردیم و بعضی بیمارستان های ما آی سی یو استاندارد راه اندازی کردند، در مرحله اول از شرکت های داخلی 2000 دستگاه ونتیلالتور از دو شرکت داخلی پیش خرید شده و یک شرکت دیگر نیز در آینده دستگاه یاری تنفسی فراوری خواهد نمود.

جان بابایی اضافه نمود: بهداشت بیش از 200 مرکز سرپایی 16 ساعته دارد و واقعا این مراکز فعال هستند و می توانند شرایط بیمار مبتلا به کرونا را ارزیابی نمایند، بعضی افراد دیر به بیمارستان مراجعه می نمایند و یکی از دلایل افزایش فوتی ها این موضوع است.

وی توضیح داد: اگر بیماری پیشرفت کند میزان اثرگذاری درمان به اندازه روز های اول نیست، کرونا مرگ ناگهانی ایجاد نمی کند و افراد پس از ابتلا و بروز علائمی مانند احساس خستی با کاهش اکسیژن خون روبرو می گردد و این فرد که علائم تنگی نفس دارد باید زود به بیمارستان مراجعه کند.

جان بابایی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه وزارت بهداشت درباره احتمال همزمانی شیوع کرونا با بیماری آنفلوانزا گفت: ظرفیت پذیرش ما محدود است و در صورت همزمانی کرونا و آنفلوانزا به اندازه ظرفیتمان این بیماران را پذیرش خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: 13 هزار تخت بیمارستانی ظرف یک سال آینده راه اندازی می گردد و 50 در صد آن طی ماه های آینده افتتاح خواهد شد، قسمتی از ظرفیت بیمارستان های ما در فصل پاییز و زمستان در اختیار کرونا است و باید تقویت خدمات سرپایی و تغییر سبک زندگی مد نظر قرار داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "200 بیمارستان مبتلایان کرونا را پذیرش می نمایند ، مراجعه دیرهنگام باعث فوت بیمار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "200 بیمارستان مبتلایان کرونا را پذیرش می نمایند ، مراجعه دیرهنگام باعث فوت بیمار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید